Weet je niet waar je een reactie kunt achterlaten?
Klik op mijn gastenboek!

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's mooier en groter!


vrijdag 20 mei 2016

Vogels in Zeeland

We waren een paar dagen in Zeeland en hebben daar heerlijk rondgezworven.
Dat er vogels zijn is wel zeker met zoveel natuurgebieden.
Plan Tureluur is daar één van...........schitterend.
Opvallend was wel dat er zoveel bergeenden zijn.
Natuurlijk maakte ik veel foto's,
                             maar ik laat me nog steeds te veel verleiden om een te grote afstand te kiezen.
                   Bekijk de foto's groot, klik daar voor op de foto.

 

                           Kleine mantelmeeuw (Larus fuscus) bij Neeltje Jans.



                           Scholekster................

         De kiekendief die ik fotografeerde was erg donker, ik heb hem opgelicht en zwart/wit  gemaakt.




                              Kiekendief.........
                 

                         Regenwulp............. Numenius phaeopus

   
                                Zeelandbrug met veel vogels daarboven...........



                              Witte kwikstaart..........Motacilla alba

   
                   Grutto..................... Limosa limosa


                       Bergeenden........... Tadorna tadorna


Reegeit...........Capreolus capreolus

                          
                           Parende kokmeeuwen.......... Chroicocephalus ridibundus

 
                                Tureluur samen met een bergeend.

 
           Bij het Noordzeestrand deze zilvermeeuw, zoekend naar en krabbetje .......en gevonden.



  
 

                          Bij Bommenede zat deze havik..............erg ver weg.


                Deze jonge eenden bij Ouwerkerk...........

Bij de Zeelandbrug...............

                            Bedankt voor je bezoek en leuke reacties op mijn vorig bericht.

6 opmerkingen:

  1. Een mooie serie laat je hier zien Anne-Marie.
    Laat jij je verleiden door te ver weg, ik ben meestal te dichtbij.
    Heb ik de vogel er net niet helemaal op ;-((
    Wat zijn die bergeenden mooi om te zien, die zie ik niet in het park.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige impressie Anne-Marie, mooi fotowerk! Ik mag ook heel graag naar Zeeland gaan, veel weekends vaste prik, steevast naar de Zeeuwse kust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne-Marie.

    Veel soorten zijn daar.
    Mooie foto's heb je kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anne-Marie, wat een mooie serie van de vogels aan de Zeeuwse kust. De kiekendief is wel een favoriet van mij en die heb je mooi op de foto kunnen zetten.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anne-Marie,
    Prachtige foto's van al deze verschillende vogels zo langs de kust.
    Je laatste foto vind ik echt heel erg mooi zo met die kleuren.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachte serie heb je gemaakt, voor een zeeland bewoner zo herkenbaar!
    je hebt een prachtig blog, ik ga je zeker volgen
    met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen