Weet je niet waar je een reactie kunt achterlaten?
Klik op mijn gastenboek!

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's mooier en groter!


maandag 25 mei 2015

Tureluur.

Ik prijs mij gelukkig. Ik heb sinds kort een nieuw teleobjectief.
Ik trek er graag op uit om opnamen te maken in de natuur.
Na een weekje Texel kwam ik tot de conclusie
dat een telelens met groter bereik toch wel heel prettig zou zijn.
Als je dan gaat informeren blijkt er een wereld voor je open te gaan.
Na rijp beraad heb ik besloten om een objectief van Tamron te kiezen  (150-600mm)
Hij heeft een prima reputatie.

Ik ging op pad, camera in de aanslag. Mijn doel was de uiterwaarden bij Deventer.
Een geweldig natuurgebied en vanuit de auto goed te bespieden.
Ik rij zoekend naar een mooie vogel en zie ineens een tureluur op een paaltje zitten.
Rij er voorbij en stop om hem niet te verstoren.
Onhandige situatie, dus toen vlug uit de hand een shot gemaakt.
Eigenlijk best gelukt voor een eerste poging.


            Grutto's namen het pas gemaaide weiland voor hun rekening.......   


                           Een andere grutto liep hooghartig kijkend rond ................


      
 Even een middagslaapje doen........
                              .
  Een pas geploegd land trok veel ooievaars.

 
                      De kikkers gingen in rap tempo naar binnen..........


         

                           Een blauwe reiger stak zijn kop omhoog................en
                   

                een fazantenhaan keek even verder op verstoord, toen ik hem wilde fotograferen .
                                           Het hennetje deed net of ze niks zag.
        Van mijn kant gezien, is het wel heel leuk om zo dicht bij de vogels te komen .

                   Bedankt voor je bezoek en leuke reacties op mijn vorig bericht.



1 opmerking:

  1. Hoi Anne-Marie,
    Mooie opnames van al deze vogels. Die tureluur is mooi met die knal oranje poten.
    Ook die grutto en die jagende ooievaar is erg mooi. Prima foto's hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen