Weet je niet waar je een reactie kunt achterlaten?
Klik op mijn gastenboek!

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's mooier en groter!


zondag 7 juni 2015

Nieuwe natuur..........

Het is zondag ochtend  en het licht is mooi, dit keer neem ik de camera met standaardlens mee.
Ik wil het landschap fotograferen.
Twee jaar geleden is de afgraving van de Gooiermars (link naar tuynvrouwe) voltooid.
Vorig jaar was ik enthousiast over alles wat er te zien was.
De planten en de vogels........... het was verrassend.
Nu zijn er zoveel bomen rigoureus gesnoeid, dat de vogels het laten afweten.
Maar.. de vegetatie is schitterend en de vogels komen ook wel weer.


    Ik ga toch weer voor de kleine dingen en met deze lens is het lastig om ze goed vast te leggen
            


         Speurend naar beestjes zag ik deze libelle, de platbuik (Libellula depressa)


           Ook dit blauwtje vond ik tussen stengels, het is?????
        Ik denk dat het een bruinblauwtje is, Aricia agestis ( Lycaenidae) maar ben niet zeker.





             De echte koekoeksbloem (Silene flos-cuculi) komt dit jaar veel voor

            laatste blik op het landschap.

                  Echt zondagochtend, zo vredig als het vee ligt te rusten.

     
             Dan loop ik door het bos naar huis, en ben blij dat ik in zo'n mooie omgeving woon.


            Hartelijk dank voor je bezoek en de leuke reacties op mijn vorig bericht.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Anne-Marie.

    Super mooie foto's van deze hele mooie omgeving.
    Mooi de Libelle en de Vlinder.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anne-Marie,
    Mooie foto's van dit mooie landschap!!
    Prachtig die libel.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen